De Raad houdt toezicht op de elam-families, aristocraten die afstammen van de eerste mensen in Rilfanor, en de banlits, die oorspronkelijk mensen waren die geboren waren zonder magische vermogens. Het Gilde heeft nooit banlits toegelaten vanwege hun gebrek aan magische capaciteit; en ze hebben nooit vrouwen toegelaten omdat ze dachten dat vrouwen te zwakzinnig waren om zulke macht te beheersen.
Het is niet allemaal kerker-crawl. Voel je thuis in je eigen Wizard Tower, waar je de manier waarop je speelt kunt verbeteren en aanpassen door een bloeiende stad te bouwen, je eigen reagentia te brouwen, je eigen uitrusting te maken of te kopen, je magie te versterken en hulp te werven.