Een steengoede battle royale!
Als je twee of meer lijnen tegelijk schoonveegt, stuur je Garbage Blocks naar je tegenstanders, waardoor hun schermen gevuld worden met blokken die lastig op te ruimen zijn. Omdat er 98 andere spelers zijn, zullen de Garbage Blocks je constant om de oren vliegen. Laat je niet kennen en sla terug door zelf lijnen schoon te vegen!
Je wordt gewaarschuwd voordat je met een Garbage Block te maken krijgt en je kunt zelfs zien hoeveel lijnen er jouw kant op komen. Er is dus nog tijd om je voor te bereiden! Blijf dus altijd alert en verander van aanpak wanneer dat nodig is. Met de rechterstick kun je kiezen naar welk type speler je je eigen Garbage Blocks stuurt.
Je kunt ervoor kiezen om de topspelers te belagen, je vizier richten op diegenen die al bijna klaar zijn, spelers terugpakken die jou aanvallen… of gewoon Garbage Blocks naar willekeurige spelers sturen! Met de juiste strategie kan iedereen winnen! Je kunt met de linkerstick zelfs handmatig kiezen wie je wilt aanvallen.
Je krijgt badges als je andere spelers uitschakelt. Hoe meer badges je hebt, hoe hoger je aanvalskracht is en hoe meer lijnen je tegelijk naar tegenstanders stuurt.
Je kunt altijd zien hoe je het doet ten opzichte van je concurrentie. Je eigen matrix wordt namelijk omringd door miniatuurversies van de schermen van je tegenstanders! Kijk echter niet te lang naar die schermen. Blijf geconcentreerd en stop niet voordat al je tegenstanders verslagen zijn!
Buiten het gevecht kun je statistieken inzien om te bekijken hoeveel tegenstanders je hebt uitgeschakeld, hoeveel T-Spins je hebt gemaakt, en meer. Win zo vaak als je kunt, verhoog je spelersrang en laat de rest van de wereld zien hoe goed jij puzzels op kunt lossen!