Ga met Mario en vrienden op pad en ontdek de legendarische schat achter de oeroude Millenniumpoort. Er staat je een hilarisch avontuur vol kleurrijke personages en papierplezier te wachten in Paper Mario: The Thousand-Year Door op de Nintendo Switch!
Welkom in Boevechem! Mario bezoekt deze beruchte schurkenstad om prinses Peach te helpen bij een schatzoektocht. Maar Peach is nergens te bekennen! Nadat hij lucht krijgt van de legende van de juweelsterren, trekt hij eropuit om deze mythische schatten te vinden en onderweg hopelijk de prinses aan te treffen...
Natuurlijk is Mario niet de enige die de juweelsterren in handen wil krijgen, en Bowser is deze keer niet de enige lastpak die de boel komt verstoren! Lukt het onze held om deze oeroude objecten te vinden, de Millenniumpoort te openen die diep onder het stadje begraven ligt, en misschien zelfs de wereld te redden?
Wie kent 'm niet? Gewapend met een paar stevige schoenen en zijn vertrouwde hamer is hij helemaal klaar om naar de juweelsterren en prinses Peach te zoeken.
Peach is ontvoerd! Maar dat betekent niet dat ze hulpeloos is. Met behulp van een vreemde, levende computer werkt ze een plannetje uit om Mario van afstand te helpen.
Deze energieke archeologiestudente weet ontzettend veel over Boevechem en de bewoners. Zij is ook op zoek naar de juweelsterren. Vlak nadat Mario in het stadje arriveert, besluit Goombella om met hem samen te werken.