SDK Spriter
SDK Spriter is een alles-in-één studio voor het maken van retro-videogame-onderdelen, van pixel art tot speelbare levels. Als je iets moois hebt gemaakt, kun je dit presenteren op Miiverse of SDKSpriter.com*.
Het maken van content kent vier fases – Sprites, Tiles, Maps en Levels. Sprites zijn geanimeerde personages met acht beeldjes en vier kompasrichtingen. Tiles zijn blokken met 256 vierkantjes die je kunt gebruiken om omgevingen te bouwen. Maps zijn layouts met tiles, botsingberekeningen en warppunten. Levels zijn een combinatie van dit alles in speelbare vorm.
Er zijn drie soorten levels - Overworld, Terrain en Dungeon Master. Bij Overworld-levels bekijken spelers de wereld van bovenaf, net als bij klassieke RPG’s, en kunnen ze bewegende personages toevoegen. Bij Terrain-levels bekijken spelers de wereld in pseudo-3D, net als bij racespellen uit het 16-bits tijdperk. Dungeon Master-levels zijn bedoeld voor ouderwetse ‘papier & dobbelsteen’-RPG’s, waarbij de Dungeon Master op de Wii U GamePad bepaalt wat de spelers op tv zien.