De ritmische actie van Rhythm Paradise is terug, dus verzamel vrienden en familie rond de tv om samen te genieten van een kleurrijke wereld vol merkwaardige ritmegames.
Beat the Beat: Rhythm Paradise voor de Wii bevat 50 gloednieuwe ritmespellen die bol staan van de bizarre personages en grappige situaties waar fans de serie om waarderen. Het ene moment speel je golf met een mandril, het volgende bestuur je een bloempotten brekende karateman, en dit alles op de maat van de muziek.
Laat je niet afleiden door de gekheid in beeld, want alles draait om de muziek en het volgen van het ritme. Wanneer je de maffe gebeurtenissen in beeld wél probeert te bevatten heb je heel wat te doen, want elk van de 50 ritmespellen heeft een eigen verhaaltje dat rijk is aan de typische Rhythm Paradise-humor. In de Europese versie is het ook mogelijk om te wisselen tussen de Japanse en Engelse soundtrack voor nog meer muzikale pret.
Hoe grappig Beat the Beat: Rhythm Paradise ook wordt, het blijft altijd een uitdagend spel waarin je het ritme nauwgezet moet volgen om niet te verliezen. Maar maak je geen zorgen, want de bediening is heel eenvoudig. Je hoeft soms alleen op de A-knop te drukken of tegelijk op de A-knop en B-knop. Het is steeds de kunst om te leren op welke momenten je op de knoppen drukt, en wat dat betreft is het spel net zo uitdagend als de voorgangers in de serie. Beginners krijgen dit keer wel hulp van een nieuwe functie die de juiste uitvoering van elk nummer demonstreert, zodat je eenvoudig kunt leren in de maat te blijven.
Sommige van de ritmespellen kun je ook samen met een vriend spelen.* Daarbij is het de bedoeling om samen de verschillende ritmes in de vingers te krijgen. Hoe beter je samenwerkt, hoe hoger je score. Als je in een competitieve bui bent, kun je ook samen een van de Dual Games spelen. Deze spelstand gaat eindeloos lang door maar wordt wel steeds moeilijker. Een ware beproeving voor je ritmegevoel.
Beat the Beat: Rhythm Paradise voor de Wii levert muzikale actie die evenveel uitdaagt als amuseert. Lees voor meer informatie Iwata vraagt: Beat the Beat: Rhythm Paradise in ons Iwata vraagt-gedeelte.