Om te beginnen mag je Krabbel bewerken, de held van het spel. Dit doe je met verschillende tekengereedschappen. Ga aan de slag met de stylus van de uDraw GameTablet om het uiterlijk en de eigenschappen van je Krabbel te bepalen. Als dat eenmaal gebeurd is, richt je je creativiteit op het uiterlijk van de vijanden die je zult tegenkomen, de hindernissen die je moet nemen en een reeks gigantische Balloonimals die op de achtergrond zweven in de wereld die je gaat betreden.