Stap het veld op en maak kennis met een Mario-sportspel waar iedereen aan mee kan doen!
Kies een spelfiguur uit de wereld van Nintendo of Square Enix, of speel met je favoriete Mii-personage. Tot vier spelers kunnen het tegen elkaar opnemen in een knotsgekke wedstrijd volleybal, trefbal, ijshockey of basketbal. Voer speciale bewegingen uit met de Wii-afstandsbediening in competities voor de hele familie. Laat de spelen beginnen!
Speciale voorwerpen, zoals munten en Koopaschilden, geven de sporten een onverwachte wending, en ook de velden bieden elk hun eigen uitdagingen!
Tot vier spelers kunnen genieten van de atletische actie in Mario Sports Mix, met alleen de Wii-afstandsbediening of in combinatie met de Nunchuk. Hoe het ook wordt gespeeld, dit doldwaze sportspel is geschikt voor spelers van alle leeftijden!
Als het om het kiezen van een spelfiguur gaat, heb je meer dan genoeg keuze. Speel met bekende Nintendo-personages als Mario, Luigi, Bowser of Peach, of bestuur bekende gezichten uit de wereld van Square Enix. En als je je echt wilt identificeren met de spelfiguur, dan kun je bovendien spelen met je zelf ontworpen Mii-personage. De spelfiguren beschikken over verschillende vaardigheden, dus denk goed na voor je het veld opstapt om een meerspeler-wedstrijd te spelen.
Tijdens je strijd om de overwinning bezoek je met je Mii-personage de beroemdste locaties uit het Paddenstoelenrijk. Van het kasteel van Peach tot Luigi's spookhuis, elke locatie kan invloed hebben op de uitkomst van de wedstrijd. Pas op voor de metalen kogels die door Waluigi's flipperkastveld stuiteren, en wacht tot de golven bonusvoorwerpen aanspoelen op Koopa Troopa Beach! Of je nu basketbal, ijshockey, volleybal of trefbal speelt, elk veld kent zijn eigen regels.