Een goede vriendin is vervloekt en dreigt in een verschrikkelijk beest te veranderen als jij geen oplossing kunt vinden. Dit is de situatie waar je in terecht komt met het duistere en meeslepende Pandora's Tower voor Wii.
Pandora's Tower is een actiespel met RPG-elementen, waarin jij in de laarzen stapt van Aeron, een Athosische soldaat op een hoogstpersoonlijke en emotioneel geladen missie. Zijn goede vriendin Elena ziet een afschuwelijk lot tegemoet: ze verandert geleidelijk in een demonische verschrikking. Voel de tijdsdruk en de groeiende voldoening hoe verder je komt in je pogingen te voorkomen dat het kwaad dat haar in zijn greep houdt zich verspreid. En daarmee is het niet gedaan met de dramatiek... Slechts door de overblijfselen van door Aeron gedode monsters te eten, kan Elena een einde brengen aan haar wrede vervloeking.
De wereld van Pandora's Tower bevat dertien indrukwekkende omgevingen om doorheen te komen. Deze omgevingen bevinden zich allen in een torenachtige constructie en bevatten allemaal naargeestige monsters, wiens vlees op een macabere manier erg belangrijk is in het meeslepende verhaal van het spel. Je kunt vijanden op twee manieren aanvallen - met een zwaardachtig wapen dat grote vernietigingskracht bezit van dichtbij, of een magische keten, waar je nog veel meer mee kunt dan monsters vellen. Je richt deze Oraclos Chain door op het scherm te richten met de Wii-afstandsbediening om deze ergens aan vast te hechten, waardoor je hoger gelegen gedeelten kunt bereiken, hendels om kunt zetten of onderdelen van de omgeving los kunt rukken. Je kunt de keten ook gebruiken om monsters te binden, waarmee je een middel hebt voor innovatieve technieken tijdens de snelle en heftige realtime-gevechten.
Met zijn zwaard en de magische Oraclos Chain moet Aeron de wezens die in de toren huizen verslaan en hun vlees naar Elena brengen. Alleen door al het vlees van de grootste monsters te eten, kan de vloek die haar in zijn ban houdt, opgeheven worden.
Het lijden van Elena motiveert je om verder te komen. Haar uiterlijk wordt grotesker, hoe meer tijd het je kost om je een weg door de omgevingen te vechten. Elke minuut telt, terwijl je je haast om haar de overblijfselen van je vijanden te brengen. Op het scherm wordt aangegeven hoe ver de mutatie vordert in jouw afwezigheid. En als je bij Elena bent, bepalen je interacies met haar de sterkte van jullie band, die sterk kan variëren en bepaalt welke van de vele mogelijke eindes aan het spel je vrijspeelt.
De voorwerpen die je tijdens je omzwervingen tegenkomt, kun je als ruilmiddel gebruiken voor Mavda, een mysterieuze handelaarster die een vreemd skelet-achtig wezen op haar rug draagt en die je bijstaat. Via haar kun je je wapens sterker maken en zelfs nieuwe voorwerpen creëren door twee of meer gevonden objecten te combineren. Ook kun je deze voorwerpen aan Elena schenken, zodat jullie band sterker wordt of op andere wijze benutten om je missie om de 13 meestermonsters te verslaan te laten slagen.
Betreed de duistere wereld van Pandora's Tower voor Wii voor een nieuw soort avontuur waarin je toewijding als speler een vereiste is. De tijd verstrijkt, het lot van je vriendin lijkt onvermijdelijk en de effecten van het kwaad staren je recht in het gezicht, terwijl je ze probeert te bevechten. Heb jij het hart voor een gevecht dat gegarandeerd persoonlijk wordt?