Het enthousiasme van de ontwikkelaars
Je vertelde eerder al hoe moeilijk het was om het spel geschikt te maken voor de Wii-afstandsbediening en Nunchuk. Halverwege de ontwikkeling deed Nintendo iets onverwachts, niet waar?
Was je ontmoedigd na al dat harde werk om Monster Hunter Tri geschikt te maken voor de Wii-afstandsbediening?
We stelden zelfs voor om hem tegelijk met Monster Hunter Tri uit te brengen. Zo'n voorstel hadden we nog nooit gedaan.
Ik merkte al snel dat jullie grote plannen hadden. We wisten heel goed hoe enthousiast jullie waren tijdens de ontwikkeling van Tri, dus we wilden dat het koste wat kost zou slagen. Als er iets was waardoor het minder goed zou kunnen gaan, wilden we jullie daar bij helpen. Ik zou het jammer hebben gevonden als er spelers waren geweest die Tri niet speelden omdat ze niet aan de controller konden wennen. Ik zal het maar gewoon zeggen (lacht), maar we bespraken zelfs de beste posities voor de analoge sticks.
Als ik naar Nintendo's geschiedenis voor het ontwerpen van controllers kijk, denk ik niet dat we het ooit zo uitgebreid hebben besproken met een ander bedrijf.
Iemand bij Nintendo zei, 'Wat? Je vraagt het ontwikkelingsteam van een ander bedrijf om advies?' Maar omdat we een nieuwe controller maakten, zodat mensen die Monster Hunter eerder hadden gespeeld comfortabel konden spelen, vond ik dat we op z'n minst de goedkeuring van de spelontwikkelaars moesten krijgen.
Toen ons dat voor het eerst werd gevraagd, dacht ik om eerlijk te zijn, 'Mogen wij daarover beslissen?' We vertelden Nintendo wat ons een goede plek leek voor de analoge sticks, en ik was verrast toen dat werd overgenomen.
Hoewel we het spel voor de Wii-afstandsbediening en Nunchuk hadden ontworpen, hebben we er altijd voor gezorgd dat het ook compatibel was met de oorspronkelijke Traditionele Controller.
Toen we je vertelden dat de spelbesturing met de Traditionele Controller nog een beetje vreemd was, en jij daar wat aan deed, waren we ongelofelijk dankbaar.
Nee, in die toewijding kon ik me echt vinden. Ik wierp een blik in een wereld waar het veranderen van het kleinste element, effect heeft op de manier waarop iets aanvoelt. Het was vergelijkbaar met de manier waarop wij een spel maken. We veranderen de positie van een element een klein beetje, waardoor het spel veel lekkerder speelt.
Het was ongelofelijk interessant. En de reacties van mensen die daadwerkelijk met de Traditionele Controller Pro hebben gespeeld, zijn uiterst positief.