Kom meer te weten
Nintendo of Europe: Willen jullie jezelf eerst eens voorstellen en uitleggen wat jullie rollen waren bij de ontwikkeling van SteamWorld Dig voor de Wii U?
NoE: SteamWorld Dig verscheen nu ongeveer een jaar geleden voor de Nintendo 3DS en 2DS. Kun je ons een korte inleiding geven van SteamWorld Dig en wat het inhoudt, speciaal voor iedereen die het spel nog niet heeft uitgeprobeerd of er nog niet van heeft gehoord?
BS: Zoals je al zei, is het nu iets meer dan een jaar geleden dat het spel uitkwam. We hebben vorige week nog een verjaardagstaart gegeten op kantoor! SteamWorld Dig is een platformavontuur over mijnen, dat is hoe we het graag omschrijven. Het doel is dat je mijnen graaft – het spel laat zich besturen als een platformtitel en er wordt een verhaal in verteld, dus het is een avontuur. Je bestuurt een robot die wordt aangedreven door stoom, in een soort Western-achtige, steampunk-achtige wereld. Het is dus leuk voor iedereen! Iedereen zou het spel moeten kopen!
NoE: Even voor de mensen die het niet hebben gekocht: wat is er nieuw in deze Wii U-versie? En wat maakt deze titel interessant om in huis te halen voor de Wii U?
OH: We hebben er heel hard aan gewerkt om het spel geschikt te maken voor de Wii U. Dus het bevat mooie HD-beelden en je kunt het scherm van de tv of dat van de Wii U GamePad gebruiken, maar je kunt ook beide schermen tegelijk gebruiken. We hebben ervoor gezorgd dat het heel goed werkt op de Wii U. En er zitten ook wat leuke dingen in verborgen!
NoE: Nou, de oorspronkelijke versie van SteamWorld Dig bevatte al aardig wat verwijzingen, dus hebben jullie daarop voortgeborduurd?
NoE: Je had het al even over de besturing met de Wii U GamePad en hoe je één of twee schermen kunt gebruiken. Kun je wat meer vertellen over hoe dat spelen met beide schermen in zijn werk gaat en wat dat aan de ervaring toevoegt?
OH: Voor wie de Nintendo 3DS-versie al heeft gespeeld, werkt dit min of meer hetzelfde: je ziet de kaart op het scherm van de GamePad en je hebt meer ruimte voor de inventaris, etcetera. Je hoeft al die informatie dus niet op de tv te laten zien en dat maakt het scherm vrij. Dat vinden wij heel erg fijn, want dit is de enige HD-versie van het spel waarin dat mogelijk is. Dus het ziet er heel mooi en overzichtelijk uit op de televisie.
OH: En er is ook een Miiverse-community waar spelers berichten kunnen plaatsen en zo.
BS: Dat leek ons ook! Nog even iets over Miiverse, want dat is een grote verrassing voor ons geweest: het werkt zo goed en de community is er zo bij betrokken! We werken heel hard op het vlak van sociale media, om overal zoveel mogelijk volgers te krijgen. En toen we de mijlpaal van 3000 volgers op Twitter bereikten, schepte ik tegen de mensen op kantoor op over hoe hard ik gewerkt had om dat voor elkaar te krijgen.