Het ontwerp van de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL is erop gericht om spelers comfortabel van handheld-games te laten genieten, en om een meeslepende game-ervaring te bieden. De New Nintendo 3DS heeft een scherm dat 1,2 keer groter is dan dat van de Nintendo 3DS, terwijl zowel de New Nintendo 3DS als de New Nintendo 3DS XL meer besturingsmogelijkheden bieden dankzij de C-stick en ZL/ZR-knoppen, evenals superstabiel 3D via headtracking-technologie en de ingebouwde NFC-functie die het gebruik van amiibo-figuurtjes mogelijk maakt. De New Nintendo 3DS XL komt uit in de kleuren ZWART METALLIC en BLAUW METALLIC, en de New Nintendo 3DS in ZWART en WIT. Er wordt echter ook een uitgebreide serie verwisselbare covers uitgebracht, waarvan er bij de release al twaalf beschikbaar zullen zijn. In de toekomst zullen er nog meer covers beschikbaar zijn, zodat je je systeem naar hartenlust kunt aanpassen.
Vanaf 13 februari zullen er ook twee New Nintendo 3DS XL-bundels verkrijgbaar zijn. De New Nintendo 3DS XL Majora’s Mask Edition bestaat uit een voorgeïnstalleerd exemplaar van The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D en een New Nintendo 3DS XL-systeem dat met artwork uit de game is versierd. De New Nintendo 3DS XL Monster Hunter 4 Ultimate Edition bevat een voorgeïnstalleerd exemplaar van Monster Hunter 4 Ultimate en een New Nintendo 3DS XL-systeem met een embleem uit de game op de cover.
Als je de volledige video wilt bekijken, ga dan naar onze Nintendo Direct-pagina of bezoek het YouTube-kanaal van Nintendo Nederland om nog meer video’s te zien over het nieuws van vandaag.
New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL: naast de nieuwe besturingsmogelijkheden, superstabiel 3D en de ingebouwde NFC-functie, beschikken de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL ook over een krachtigere CPU, zodat gebruikers sneller software kunnen downloaden* en de laadtijden op Miiverse korter worden. Ook wordt het daardoor gemakkelijker om tussen software te wisselen. De New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL worden uitgebracht op 13 februari.
The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D: deze remake van de populaire Nintendo 64-game wordt op 13 februari uitgebracht voor de Nintendo 2DS en 3DS. Op dezelfde dag komt de New Nintendo 3DS XL Majora’s Mask Edition-hardwarebundel uit, die bestaat uit een New Nintendo 3DS XL met een Majora’s Mask-thema en een exemplaar van de game.** Spelers die het duistere en ijzingwekkende avontuur spelen op de New Nintendo 3DS of New Nintendo 3DS XL, kunnen de game spelen met superstabiel 3D en de hoek van de camera aanpassen met de C-stick.
De nieuwe Fire Emblem-game: er wordt een nieuwe game in de Fire Emblem-serie uitgebracht voor de Nintendo 2DS en 3DS. Deze game, die wordt ontwikkeld door de makers van Fire Emblem: Awakening, biedt nieuwe uitdagingen die nog nooit eerder in de serie zijn vertoond. Spelers moeten beslissingen nemen die de wereld in de game op nieuwe manieren zal beïnvloeden. In de toekomst wordt er meer informatie vrijgegeven over de release van de game.
Ondersteuning voor amiibo in Super Smash Bros. for Nintendo 3DS: in februari zorgt een nieuwe systeemupdate ervoor dat Super Smash Bros. for Nintendo 3DS het gebruik van amiibo ondersteunt. Dankzij de ingebouwde NFC-technologie in de New Nintendo 3DS-systemen kunnen spelers dan de amiibo uit de Super Smash Bros.-serie gebruiken. In de toekomst wordt ook de eerder aangekondigde NFC-randapparatuur uitgebracht waarmee spelers amiibo kunnen gebruiken op de Nintendo 3DS.
Xenoblade Chronicles 3D: op 2 april wordt er een remake van het populaire Xenoblade Chronicles voor de Wii uitgebracht voor de New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL. De nieuwe versie bevat 3D-graphics en biedt spelers de mogelijkheid om kaarten en andere informatie te bekijken op het onderste scherm. Een andere toevoeging aan de game is een bonusstand waarin spelers 3D-modellen van de personages kunnen bekijken, en naar muziek uit de soundtrack van de game kunnen luisteren.
Code Name: S.T.E.A.M.: op 15 mei trommelt Abraham Lincoln een team getalenteerde agenten op om een buitenaardse invasie af te weren. Code Name: S.T.E.A.M. ondersteunt amiibo. Spelers kunnen de hulp inroepen van de Fire Emblem-amiibo Marth, Ike, Robin en Lucina, die de spelers als speelbare personages kunnen gebruiken in het gevecht en hun Fire Emblem-wapens tegen de aliens kunnen inzetten.
ACE COMBAT ASSAULT HORIZON LEGACY +: dit spel is verkrijgbaar vanaf februari 2015 voor de Nintendo 2DS en 3DS. Spelers kruipen in de huid van de legendarische piloot Phoenix en besturen gevechtsvliegtuigen die echt bestaan. Dankzij de C-stick en de ZL/ZR-knoppen van de New Nintendo 3DS kunnen spelers genieten van optimale besturingsmogelijkheden. Met amiibo kun je ook vliegtuigen vrijspelen die gebaseerd zijn op personages als Link, Bowser en Fox.
Splatoon: als spelers deze kleurrijke shooter voor het eerst opstarten, dan beginnen ze op een centraal plein dat toegang biedt tot alle verschillende spelstanden. Daar vinden spelers ook een winkelcentrum waar ze hun wapens en outfits kunnen aanpassen. Splatoon wordt in mei uitgebracht, exclusief voor de Wii U.
Mario Party 10: de nieuwe spelstand amiibo Party zorgt ervoor dat je voor het eerst amiibo kunt gebruiken in deze serie met klassieke party-games. In deze game kun je zowel bepaalde amiibo uit de Super Smash Bros. Collection als de Super Mario Collection gebruiken: Mario, Luigi, Peach, Toad, Yoshi, Bowser, Rosalina, Donkey Kong en Wario. Door een amiibo tegen de GamePad aan te houden kunnen spelers dat personage in de game gebruiken, en wordt er een spelbord beschikbaar dat op dat klassieke personage is gebaseerd. Mario Party 10 komt op 20 maart uit voor de Wii U. Er wordt ook een beperkt aantal bundels uitgebracht met een Mario-amiibo uit de Super Mario Collection en een exemplaar van de game.