10 september 2015 – Aanstaande vrijdag, 11 september, verschijnt de volgende evolutie in de Super Mario Bros.-serie voor de Wii U met Super Mario Maker, de game die spelers uitdaagt hun verbeelding de vrije loop te laten en zelf Super Mario-levels te maken.
Tot op heden zijn er wereldwijd meer dan 310 miljoen spellen in de Super Mario-serie verkocht, waarmee Mario een van de beroemdste entertainmentpersonages ter wereld is geworden. Dankzij Super Mario Maker kunnen vrienden – voor het eerst in de geschiedenis van de serie – zelf levels voor elkaar maken! Het spel bevat een gereedschapskist vol iconische vijanden, voorwerpen en omgevingen uit Mario’s 2D-games. Doordat fans hun creaties online kunnen delen, hebben spelers toegang tot een vrijwel onbeperkt aantal levels. Spelers kunnen door de levels van andere spelers bladeren, en favoriete levels met sterren belonen.
Super Mario Maker verschijnt net op tijd voor een speciale gebeurtenis op 13 september, want op die dag zullen videogamefans van over de hele wereld toasten op de 30e verjaardag van de Super Mario Bros.-serie. Sinds de Japanse release van Super Mario Bros. in 1985 zijn drie decennia verstreken waarin Mario honderden legendarische levels overwon en zijn aartsvijand Bowser talloze malen heeft verslagen. Fans kunnen herinneringen aan klassieke Mario-momenten ophalen op de website '30 jaar Super Mario Bros.'.
Ondertussen zal niemand minder dan Shigeru Miyamoto, de maker van de Super Mario-serie, op zijn eigen, onnavolgbare manier, langdurige discussies tussen fans beslechten in de video 'Mario-mythes met meneer Miyamoto' op Nintendo’s YouTube-kanalen.
Of je nu een level vol Bowsers wilt maken, Mario laat transformeren in andere Nintendo-personages als Pikmin, de Wii Fit-trainer of Link met behulp van de ?-paddenstoel in het spel, of zelfgemaakte geluidseffecten aan een level wil toevoegen, met Super Mario Maker krijgen fans voor het eerst in 30 jaar het roer in handen! Wanneer spelers aanstaande vrijdag in de winkel een fysiek exemplaar aanschaffen, kunnen ze nog meer leren over de eindeloze mogelijkheden in het spel dankzij het Hardcover Artbook* dat bij het spel wordt geleverd.
Ga voor meer informatie over Super Mario Maker naar de officiële website van het spel.