Vandaag komen er twee nieuwe games vol vermaak en verrassingen uit voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen, evenals nieuwe amiibo-figuurtjes uit de The Legend of Zelda Collection.
Zet je bouwhelm op! Super Mario Maker for Nintendo 3DS is nu uit voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Bouw zelf waar en wanneer je maar wilt Super Mario-levels en bedenk de gekste combinaties van hindernissen en vijanden. Deel je levels daarna met je vrienden via een lokale draadloze verbinding of via StreetPass. Je kunt zelfs levels maken samen met andere Super Mario Makers!
Heb je geen zin om zelf levels te maken? Met Super Mario-missie kun je je vaardigheden op de proef stellen in 100 levels die door Nintendo zijn ontworpen. In ieder level moet je bovendien een extra uitdaging zien te voltooien! Als dat nog niet genoeg is, kun je een kijkje nemen in levelwereld*, waar je talloze levels vindt die gemaakt zijn door Wii U-spelers. Maak een keuze uit aanbevolen levels of laat zien hoe goed je platformtechnieken zijn in Missie met 100 Mario's.
Ga voor meer informatie naar de website van Super Mario Maker for Nintendo 3DS, waar je allerlei leuke extra's vindt, zoals bureaubladachtergronden voor je pc, smartphone en tablet!
Zet je tanden in uitdagende puzzels in Picross 3D: Round 2, dat nu exclusief verkrijgbaar is voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. In deze game moet je sommige blokjes wegbeitelen en andere blauw of oranje verven om allerlei verborgen vormen te onthullen in meer dan 300 puzzels!
Vandaag wordt er ook een aantal bijzondere amiibo uitgebracht in de The Legend of Zelda Collection. Er liggen nu vier nieuwe amiibo in de winkels, die gebaseerd zijn op klassieke personages: een Link-amiibo in 8-bit-stijl, Link (Ocarina of Time), Toon Link (The Wind Waker) en Zelda (The Wind Waker).
Deze amiibo kun je net zo gebruiken als de bestaande amiibo van Link, Toon Link en Zelda uit de Super Smash Bros. Collection. Bovendien kun je met deze amiibo iets bijzonders doen in The Legend of Zelda: Breath of the Wild, dat volgend jaar wordt uitgebracht voor de Wii U en de Nintendo Switch, het nieuwste systeem van Nintendo.
Bouw de Mario-levels van je dromen, los veelzijdige 3DS Picross-puzzels op of voeg klassieke personages uit The Legend of Zelda toe aan je amiibo-verzameling. De releases van deze week hebben voor iedere Nintendo-fan iets te bieden!