Nieuwe Pokémon-games aangekondigd in Pokémon Direct
Londen—26 februari 2016—Al twintig jaar lang doet Pokémon de harten van miljoenen fans van alle leeftijden sneller slaan. Inmiddels is Pokémon een van de succesvolste merken in de wereld van het entertainment. Tijdens de Pokémon Direct die vandaag is uitgezonden, heeft Tsunekazu Ishihara, de directeur en CEO van The Pokémon Company, Pokémon Sun en Pokémon Moon aangekondigd. Dit zijn de nieuwste delen in de legendarische serie videogames, waarvan al meer dan 275 miljoen exemplaren zijn verkocht sinds de release van Pokémon Red en Pokémon Green voor de Game Boy in Japan in 1996. Pokémon Sun en Pokémon Moon zijn ontwikkeld door GAME FREAK inc. Beide games worden eind 2016 exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen uitgebracht. Voor het eerst hebben spelers de mogelijkheid om de game in traditioneel of vereenvoudigd Chinees te spelen.
"De games uit de Pokémon-serie vormen het hart van het Pokémon-universum en bieden een paar van de meest heugenswaardige Pokémon-momenten voor onze fans," aldus J.C. Smith, Senior Director Consumer Marketing bij The Pokémon Company International. "Ik kan niet wachten om de reacties van onze fans te zien wanneer ze nieuwe avonturen beleven in Pokémon Sun en Pokémon Moon."