Nieuwe Pokémon bekendgemaakt voor Pokémon Sun en Pokémon Moon
Londen, Verenigd Koninkrijk – 1 juli 2016 – The Pokémon Company International en Nintendo hebben nieuwe Pokémon aangekondigd die voorkomen in de met spanning verwachte games Pokémon Sun en Pokémon Moon, die exclusief beschikbaar zullen zijn voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Deze Pokémon uit de Alola Region verschijnen in de nieuwste generatie Pokémon-games die op 23 november in Europa worden uitgebracht.
Tapu Koko is de beschermgod van Melemele Island, een van de eilanden in de Alola Region. De Ability van Tapu Koko is Electric Surge, een Ability die nog niet eerder is voorgekomen. De Electric Surge Ability vult de grond rondom de voeten van de Pokémon als deze verschijnt met elektriciteit, waardoor de kracht van de aanvallen van het type Electric van Pokémon op de grond toeneemt en wordt voorkomen dat Pokémon in slaap vallen.
Charjabug is de eerste evolutie van Grubbin, een nieuwe Pokémon uit de Alola Region die afgelopen maand is bekendgemaakt. Met de Battery Ability kan Charjabug de speciale aanvalskracht van bondgenoten vergroten.
Vikavolt is de evolutie van Charjabug en zoeft als een fort door het bos waarbij hij zijn enorme kaken gebruikt om een elektriciteitsstraal te regelen die hij vanuit zijn mond kan afvuren.
Drampa zijn draken die alleen in de bergen op een hoogte van 3300 meter boven zeeniveau leven. Met de Berserk Ability van Drampa stijgt de Special Attack-statistiek van deze Pokémon als zijn HP onder de helft zakt.
Cutiefly kunnen de aura's detecteren van levende dingen zoals mensen, Pokémon en planten. Ze zoeken bloemen uit op kleur en helderheid van hun aura's en vervolgens verzamelen ze de nectar en stuifmeel.
Togedemaru is een nogal propperige Pokémon die elektriciteit verzamelt en opslaat. De lange naald die op zijn achterhoofd groeit, fungeert als een bliksemafleider om elektriciteit aan te trekken.
Rockruff heeft een uitstekende reukzin en als hij eenmaal een geur heeft geroken, vergeet hij die nooit meer. Er doen verhalen de ronde dat er Pokémon zijn die van hun Trainers gescheiden raken, en aan de hand van zeer zwakke geurvlagen na dagen nog de weg terug weten te vinden.
Niemand heeft een Komala ooit wakker gezien. Hij eet, reist en vecht zelfs terwijl hij nog vast slaapt. Volgens ouderen kan zijn speeksel als medicijn worden gebruikt door zieken of mensen die aan slapeloosheid lijden. Komala bezit de Comatose Ability waardoor hij permanent doezelt en geen andere toestand kan aannemen.
Voor het eerst zullen er nieuwe vormen van de Legendarische Pokémon Zygarde verschijnen in Pokémon Sun en Pokémon Moon. Zygarde bestaat uit talloze celachtige componenten en zijn verschijning verandert afhankelijk van het aantal componenten dat hij heeft verzameld.
De volmaakte vorm van Zygarde is geheel gericht op het gevecht. Hierdoor kan Zygarde in de strijd zijn volledige kracht inzetten en zijn taak vervullen om het Pokémon-ecosysteem te beschermen. Core Enforcer is een aanval die alleen Zygarde kan leren. Hiermee kan hij de Abilities van tegenstanders uitschakelen die al een aanval hebben uitgevoerd tijdens dezelfde beurt waarin hij wordt gebruikt.