Legendarische Pokémon onthuld voor Pokémon Sun en Pokémon Moon
Londen, Verenigd Koninkrijk – 2 juni 2016 – The Pokémon Company International en Nintendo hebben vandaag de Legendarische Pokémon Solgaleo en Lunala geïntroduceerd die voorkomen in Pokémon Sun en Pokémon Moon. De nieuwste generatie videogames van Pokémon wordt op 23 november in Europa uitgebracht, exclusief voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Behalve nadere bijzonderheden over deze sterke Pokémon zijn er ook nieuwe personages en functies onthuld.
De twee Legendarische Pokémon die op de verpakking van Pokémon Sun en Pokémon Moon staan, spelen een cruciale rol in het verhaal. Solgaleo en Lunala vormen de sleutel tot het avontuur dat in deze met spanning verwachte games voorkomt.
Pokémon Sun en Pokémon Moon spelen zich af in de regio Alola die centraal gelegen is te midden van vier tropische eilanden en een kunstmatig aangelegd eiland. Veel Pokémon die nog niet eerder gezien zijn, bevolken de weelderige eilanden van de Alola-regio. Het verhaal begint direct nadat de hoofdpersoon op weg gaat naar de Alola-regio. Spelers kunnen kiezen of ze als mannelijke of vrouwelijke held willen spelen en kunnen de naam en verschijning van hun personage aanpassen. Zodra ze aangekomen zijn, ontwikkelen zich hun avonturen en ontmoeten zij vele fascinerende mensen op hun tocht door de regio.