Verken de woestijn in Ever Oasis, een RPG die pas voor de Nintendo 3DS is aangekondigd!
Ever Oasis speelt zich af in een oase en de omringende woestijn. In de oase vind je allerlei winkels en leden van verschillende stammen, waardoor het een levendige boel is.
Het hoofdpersonage in de game is het stamhoofd van de oase. Samen met de waternimf Isuna probeert hij de oase uit te breiden.
Als stamhoofd heb je verschillende taken. Willig verzoeken van stamleden in of ga op zoek naar grondstoffen waarmee je producten voor in de winkels kunt maken. Soms moet je de oase ook achter je laten om de eindeloze woestijn in te trekken.
In de woestijn woont een angstaanjagende macht met de naam Chaos, die de woestijnbewoners vrees inboezemt. Daarnaast zul je allerlei andere boosaardige wezens en geheimzinnige grotten tegenkomen. Als leider van de oase kun je echter niet in je schulp kruipen. Werk samen met bondgenoten die allemaal verschillende krachten en wapens hebben. Trek er samen op uit om je geliefde oase te beschermen en uit te breiden.
Hieronder zie je de boodschap die we hebben ontvangen van Koichi Ishii** van Grezzo, die als producer en director aan deze game werkt.
Deze game speelt zich af in een woestijn. Het hoofdpersonage is het stamhoofd van een oase. Spelers gaan samen met de waternimf Isuna op avontuur om de oase tot bloei te brengen.
In de woestijn kom je allerlei uitdagingen tegen. Het hoofdpersonage ontwikkelt zich samen met de vele bondgenoten die hij onderweg tegenkomt en hij komt er gaandeweg achter welke weg hij moet volgen.
In de game zul je sommige kostbaarheden alleen door het contact met andere personages ontdekken en ik denk dat dat in het echte leven niet anders is.
Volgens mij is het belangrijk dat we onszelf ontwikkelen door ons af te vragen "Wat kan ik doen?" of "Wat moet ik doen?" om zo toegang te krijgen tot wat ons dierbaar is.
Die gedachte vormt het fundament voor Ever Oasis. Ik hoop dat iedereen dat idee van dichtbij zal ervaren tijdens de avonturen in deze game.
Ever Oasis is aangekondigd tijdens Nintendo Treehouse: Live, een programma dat vanaf de E3 wordt uitgezonden. Koichi Ishii is te gast geweest bij dat programma. Bekijk de video!