CI16_SmartDevice_PokemonGo.jpg
Pokémon GO: Het Pokémon GO Plus-accessoire kan door middel van Bluetooth Low Energy-technologie verbinding maken met smartphones waarop de Pokémon GO-app is geïnstalleerd, en zorgt voor een makkelijke en eenvoudige manier om Pokémon te vangen en te verzamelen. (Het accessoire moet wel in de buurt van de smartphone worden gebruikt.) Zodra het accessoire met een smartphone is gesynchroniseerd, kan de speler dankzij een led-display en de trilfunctie van Pokémon GO Plus op de hoogte blijven van gebeurtenissen in de game, zoals het verschijnen van een Pokémon in de buurt. Spelers kunnen Pokémon vangen of items verzamelen door op de knop van het accessoire te drukken, zonder dat ze op hun smartphone hoeven te kijken. De Pokémon GO Plus is vanaf eind juli verkrijgbaar in Europa.
Ever Oasis: Deze RPG vol actie en avontuur voor de Nintendo 3DS-systemen bevat kerkers met puzzels, realtime-gevechten, verkenningsmissies en een schattenjacht. Spelers bouwen hun eigen oase die ze gaandeweg kunnen uitbreiden. In de game kun je kennismaken met personages die Seedlings worden genoemd en wel wat weg hebben van plantenzaden. Als speler kom je ook andere unieke personages tegen die in de woestijn leven. Spelers kunnen vrij strategische teams vormen met bondgenoten en gebruikmaken van hun wapens om vijanden te verslaan en puzzels op te lossen. Ever Oasis wordt in 2017 uitgebracht.
Mario Party Star Rush: Met deze nieuwe Mario Party-game voor de Nintendo 3DS slaat de populaire serie een nieuwe weg in door het tempo in de game op te schroeven en ervoor te zorgen dat de software beter te spelen is op handheld-systemen. De belangrijkste spelstand, Toad Scramble, maakt gebruik van een nieuw speelveld waarop maximaal vier spelers zich vrij kunnen voortbewegen, zonder dat ze gebonden zijn aan traditionele, lineaire parkoersen. Daarnaast gooien de vier spelers hun dobbelstenen tegelijk, waardoor spelers niet langer hoeven te wachten tot de beurt van andere spelers voorbij is. Spelers kiezen Toads met verschillende kleuren die ze kunnen verplaatsen over de plattegrond, waar zich allerlei oude bekenden uit de Super Mario-serie bevinden. Als een speler een van deze personages tegen het lijf loopt, zal deze zijn hulp aanbieden.
Mario Party Star Rush wordt op 7 oktober uitgebracht in Europa. Op 7 oktober brengt Nintendo ook nieuwe amiibo uit in de Super Mario-serie. De collectie bevat voor het eerst amiibo-figuurtjes van Daisy, Waluigi en Boo. De Boo-amiibo geeft zelfs licht in het donker! Er komen ook amiibo-figuurtjes met nieuwe poses uit van Wario, Rosalina, Donkey Kong en Diddy Kong. Op 7 oktober worden eerst Boo, Donkey Kong, Rosalina en Wario uitgebracht. Waluigi, Diddy Kong en Daisy volgen op 4 november.
Paper Mario: Color Splash: In deze nieuwe Paper Mario-game begint het verhaal als Mario en zijn vrienden aankomen op Kleureneiland en moeten achterhalen wie de Toad-personages van hun kleuren heeft beroofd. Mario en zijn trouwe partner Huey gaan op pad om uit te zoeken wat er gaande is op Kleureneiland, en om verfsterren te verzamelen.
Voor het eerst in de serie zijn de handlangers van Bowser van de partij. Met de Wii U GamePad kunnen spelers delen van het landschap uitknippen om papieren Mario te helpen met het oplossen van puzzels. De game wordt op 7 oktober uitgebracht.
DRAGON QUEST VII: Fragments of the Forgotten Past: In deze Nintendo 3DS-remake van de klassieke, turn-based game speelt een jongen de hoofdrol, die samen met zijn vrienden op reis gaat in het verleden om de wereld in zijn oude glorie te herstellen. Naast vernieuwde graphics en de gloednieuwe lokalisatie is de game ook vernieuwend doordat spelers niet langer willekeurige vijanden ontmoeten. Op die manier wordt de speler dieper ondergedompeld in de gamewereld. Spelers kunnen ook Traveller’s Tablets verzamelen en delen via StreetPass. Die Tablets bieden toegang tot speciale kerkers waar je unieke beloningen aantreft. De game wordt uitgebracht op 16 september.