10 mei 2016 – The Pokémon Company International heeft de eerste bijzonderheden onthuld van de met spanning verwachte titels Pokémon Sun en Pokémon Moon, waarbij om te beginnen drie nieuwe eerste partner-Pokémon en de verpakking te zien zijn. Pokémon Sun en Pokémon Moon lanceren op 23 november in Europa, exclusief voor de Nintendo 3DS-systemen.
Geheel volgens de traditie van voorgaande spellen in de Pokémon-series kunnen spelers een van de drie speciale Pokémon kiezen als hun eerste partner. Deze zitten tussen de eerste Pokémon waarmee de spelers in het spel te maken krijgen. In Pokémon Sun en Pokémon Moon kunnen spelers kiezen tussen de onlangs ontdekte Pokémon van het type Grass en Flying, namelijk Rowlet, Fire-type Litten en Water-type Popplio.
Maak kennis met de drie nieuwe eerste partner-Pokémon die Trainers zullen vergezellen op hun avonturen in de aangekondigde spellen Pokémon Sun en Pokémon Moon!
Meer informatie en details over Pokémon Sun en Pokémon Moon worden in de loop van 2016 onthuld.