Hallo allemaal! Ik ben de huurling - ik bedoel schrijver - Akinori Sao. Ik hoop dat je hebt genoten van het eerste interview in de reeks, waarin we het hadden over de behoefte om de nieuwe Star Fox-titel cool en meeslepend te maken. Zoals je misschien nog weet, vertelde de regisseur van de game, Yugo Hayashi, dat hij op de middelbare school zat toen Star Fox uitkwam voor de Nintendo 64. Toen besefte ik pas hoeveel tijd er is verstreken sinds die game uitkwam.
In het tweede interview gaan we het hebben over de manier waarop de nieuwe voertuigen de gameplay hebben uitgebreid. Uiteraard zijn oude favorieten als de Arwing nog steeds aanwezig, maar nu kunnen ze ook transformeren. Daarnaast zijn er ook compleet nieuwe ruimteschepen beschikbaar. Vandaag gaan we kijken welke invloed dit heeft op de manier waarop je Star Fox speelt, en leren we een aantal geheime technieken om meer punten te scoren. Goed, laten we beginnen!
Sao: In Star Fox Zero kan Fox McClouds schip transformeren, en dat is een belangrijk onderdeel van de gameplay.
Miyamoto: Ja, in deze titel kan de Arwing in een Walker veranderen die over de grond loopt. Dit idee stamt uit de legendarische titel Star Fox 2, die ooit in ontwikkeling was voor de Super Nintendo, maar geschrapt werd toen we eenmaal wisten dat de Nintendo 64 eraan kwam. In Star Fox 2 kon je in een robot veranderen om in krappe ruimtes, zoals vijandelijke slagschepen, te komen. In deze nieuwe titel kun je op elk gewenst moment op de A-knop drukken om je schip in een Walker te veranderen.
Hayashi: Je kunt in de nieuwe game trouwens met de originele Walker spelen die ontwikkeld is voor de lang verloren Star Fox 2.
Sao: En het blijft niet alleen bij de Arwing. Je wordt getrakteerd op de volledige Super Nintendo-ervaring, met de lasers, bommen, geluidseffecten enzovoorts.
Hayashi: Precies. Bovendien kun je in de robot veranderen die we voor Star Fox 2 hebben gemaakt. We noemen hem de Retro Walker.
Miyamoto: Dus we hebben de eenvoudige polygon-modellen van meer dan twintig jaar geleden weer tot leven gewekt met de technologie van vandaag.
Sao: Dus je kruipt niet alleen achter het stuur van de oude Arwing, je kunt zelfs een oude versie van de Walker bedienen!
Miyamoto: Er zijn amiibo van zowel Fox McCloud als Falco in de Super Smash Bros.-reeks, en we wilden dat deze game iets extra's bood voor spelers die deze amiibo hebben. Dus dit was ons idee.
Sao: Dus de Walker die voor deze titel is gemaakt, is gebaseerd op het origineel uit Star Fox 2. Toen ik zag hoe hij bewoog, moest ik meteen denken aan een vogel. Ik bedoel, hij flappert zelfs met z'n vleugels als hij landt.