10 oktober 2016 – Super Mario gaat de rest van 2016 nog heel wat sprintjes trekken en sprongen maken in zowel oude als nieuwe games. Het begint vandaag met Paper Mario: Color Splash voor de Wii U en de hectische multiplayeractie van Mario Party: Star Rush voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Later dit jaar kunnen Mario-fans zien hoe Mario’s carrière begon als het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System op 11 november wordt uitgebracht. In december komt naast Super Mario Maker for Nintendo 3DS de eerste Mario-game uit die speciaal voor smartphones en tablets is gemaakt: Super Mario Run.
Paper Mario: Color Splash is vanaf vandaag verkrijgbaar. In deze hilarische actie-avonturengame ontdekt onze held dat alle kleur uit Kleureneiland wordt gezogen. Om de kleur terug te brengen naar het eiland gaat Mario op zoek naar de grote verfsterren die op mysterieuze wijze zijn verdwenen. Door strategisch gebruik van gevechtskaarten en zijn nieuwe verfhamer moet Mario vijanden verslaan en zo veel mogelijk lege plekken op Kleureneiland vullen. Ondertussen beleeft hij even kleurrijke als spetterende avonturen. Kom meer te weten over dit papieren paradijs in nood op onze officiële website voor Paper Mario: Color Splash! Spelers kunnen ook een idee krijgen van de unieke humor in deze game door de speciale Paper Mario: Color Splash-trailer te bekijken.
Er verschijnt vandaag nog meer Mario-actie in de winkels in de vorm van Mario Party: Star Rush voor de verschillende Nintendo 3DS-systemen. Dit nieuwste deel in de serie geeft het partygamegenre een nieuwe draai. Doordat spelers allemaal tegelijk aan de beurt zijn, hoeft niemand meer te wachten. Het spel laat zich hierdoor sneller en strategischer spelen. Spelers die met elkaar willen spelen kunnen gratis Mario Party: Star Rush – Party Guest* downloaden. Met deze software kunnen vier vrienden met elk hun eigen Nintendo 3DS-systeem met slechts één exemplaar van de game de volledige multiplayerervaring ontdekken. Spelers die niet in het bezit zijn van de Party Guest-software, kunnen via Download Play alsnog een beperkte selectie spelstanden spelen. Ga naar de officiële website van Mario Party: Star Rush voor meer informatie!
Om de release van Mario Party: Star Rush te vieren worden er vandaag ook amiibo van Donkey Kong, Wario en Rosalina uitgebracht, evenals een Boo-amiibo die licht geeft in het donker. Deze amiibo vormen de tweede serie in de Super Mario Collection. Op 4 november krijgt deze serie versterking van Diddy Kong, Daisy en Waluigi. Al deze nieuwe Super Mario Collection-amiibo zijn compatibel met Mario Party: Star Rush, terwijl alle compatibele amiibo met opgeslagen spelgegevens uit Mario Party 10 op de Wii U in Mario Party: Star Rush** gebruikt kunnen worden voor speciale dobbelblokken in de nieuwe spelstand Toad-toernooi.
Spelers die nog meer klassieke Mario-games willen spelen, kunnen zien hoe het allemaal begon, als op 11 november het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System uitkomt. Op dit systeem staan 30 NES-klassiekers, waaronder Mario’s eerste avonturen in Donkey Kong en Mario Bros., de wereldberoemde platformactie van Super Mario Bros., Super Mario Bros. 2, en Super Mario Bros. 3, en de hectische puzzelactie van Dr. Mario.
Mario maakt in december een nieuwe sprong voorwaarts met de release van Super Mario Run, een volledig Super Mario Bros.-actie-platformavontuur dat speciaal voor mobiele apparaten is ontwikkeld. Mario rent in deze game vanzelf vooruit en elke keer dat je met je vinger het scherm aanraakt, maakt hij een sprong om hindernissen te passeren, vijanden te ontwijken en in de vlaggenmast aan het eind van een level te landen. Spelers kunnen gratis een deel van Super Mario Run downloaden en na het betalen van een vaste aankoopprijs kunnen spelers van alle content in de game genieten.
In december wordt ook Super Mario Maker for Nintendo 3DS uitgebracht, waarin spelers waar en wanneer ze maar willen nieuwe levels kunnen maken en spelen. Met bijna alle creatieve gereedschappen uit Super Mario Maker voor de Wii U, interactieve lessen en de mogelijkheid om samen met andere spelers levels te maken via draadloze communicatie, zijn er heel wat manieren om van het levelbouwen te genieten. Hoewel het niet mogelijk is om levels online te delen, kunnen spelers wel verbinding maken met het internet om bepaalde levels uit de Wii U-versie te downloaden en spelen. Super Mario Maker for Nintendo 3DS bevat ook 100 door Nintendo ontworpen levels met nieuwe uitdagingen, waarbij je bijvoorbeeld alle munten moet pakken of alle vijanden moet verslaan. Zo zijn er meer manieren dan ooit om een Mario-spelbeleving te ervaren wanneer deze game in december uitkomt.
Super Mario springt in 2016 van hoogtepunt naar hoogtepunt. Vandaag verschijnen Mario Party: Star Rush voor de Nintendo 3DS-systemen, Paper Mario: Color Splash voor de Wii U en een nieuwe serie Super Mario Collection-amiibo. Op 11 november verschijnt het Nintendo Classic Mini: Nintendo Entertainment System met zes klassieke Mario-games. In december komen Super Mario Maker voor de Nintendo 3DS en Super Mario Run uit om spelers op nieuwe manieren van Mario te laten genieten.