De wereld van Ever Oasis: deel 3
Als je een nieuwe wereld creëert, is het essentieel om goede concepttekeningen te maken zodat alle betrokkenen er hetzelfde beeld bij hebben. Pas toen het hele team een duidelijk beeld had gevormd van Vistrahda, begonnen we aan de gamemodellen te werken.
"Deze wereld is zo duidelijk gevormd in het brein van Ishii-san. Hoe kunnen we dat op papier overbrengen?"
Ons uitgangspunt was dat de wereld uit woestijn bestond, maar daardoor hadden we moeite om de verschillende gebieden en kerkers een uniek uiterlijk te geven. Ik kan niet te veel verklappen, maar naarmate je verderkomt in de game, kom je meer excentrieke ontwerpen tegen die zorgen dat het avontuur blijft verrassen. Ik vond het fijn om iets te tekenen en te kijken waar de grens lag. Maar ik zorgde altijd dat mijn ontwerpen aansloten op de setting van de game!
Er zijn ook een paar gebieden waar het kleurenpalet en de sfeer compleet veranderen als het nacht wordt. De ontwerpen van de verschillende nederzettingen en gebouwen zijn allemaal gebaseerd op de unieke eigenschappen van de stammen, dus vergelijk ze maar eens!
Toen we de artwork voor Ever Oasis maakten, hebben we niet alleen hard gewerkt aan de buitenwereld en de kerkers, maar ook aan relatief onbenullige details, zoals koopwaren en planten. Voor elk 'ding' in de game hebben we tussen de vijf en de tien concepten gemaakt en vervolgens gekeken hoe we ze herkenbaar en leuk konden maken.
Blijkbaar is er tegenwoordig een verwachting van games dat ze de ervaring van de speler zo soepel mogelijk maken. Ontwikkelaars proberen een stressvrije beleving te bieden met eenvoudige kaarten en markeringen die je bestemming aangeven. Uiteraard hebben we ervoor gezorgd dat je ook in Ever Oasis de weg kunt vinden zonder verdwaald te raken.