Splatoon 2: Splatfest World Premiere aangekondigd tijdens de Splatoon 2 Direct!
Met de gratis demo kun je deelnemen aan een Splatfest. Wat een Splatfest is? Dat is een evenement waarvoor spelers zich tijdelijk verdelen in twee teams die het in 4-tegen-4-gevechten tegen elkaar opnemen. Elk Splatfest heeft een thema waarbij de meningen kunnen verschillen. Spelers kiezen een kant en verdedigen die vervolgens hartstochtelijk! Na de release van Splatoon 2 zullen er twee jaar lang Splatfests worden georganiseerd.
Dus, wat is het thema van de Splatoon 2: Splatfest World Premiere? Dat is taart vs. ijs! Welke traktatie kies jij op 15 juli?
We hebben ook meer te zien gekregen van Salmon Run, inclusief Salmonietenbazen zoals de Staal! De onlineversie van Salmon Run kan alleen op specifieke tijden worden gespeeld, maar je kunt altijd met je vrienden spelen in lokale multiplayer. Salmon Run is een stand voor twee tot vier spelers. Andere soorten privégevechten kun je spelen met maximaal acht spelers, zelfs in lokale multiplayer! Voor meer informatie over Salmon Run kun je ons vorige verslag lezen.
Tijdens de presentatie hebben we een glimp op kunnen vangen van een heleboel nieuwe hoofdwapens, subwapens en zelfs speciale wapens, zoals de Spetbuizer, Dubbelspatters en Barstbubbel! Maar we ontdekten ook dat er nog meer nieuwe wapens worden ontwikkeld, zoals de Plenzer, die net als een gewone paraplu een combinatie biedt van schoonheid en functionaliteit. In de loop van de tijd zullen er meer kaarten en uitrustingen beschikbaar worden, dus wij van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek hoeven ons voorlopig niet te vervelen!
O, bijna vergeten! We hebben ook meer informatie over SplatNet 2. Dankzij deze dienst kun je voicechatten met je vrienden en informatie vinden over levelschema's, uitrusting en allerlei statistieken, zelfs als je je Nintendo Switch niet bij je hebt.
Tot slot leerden we Lorelei en Mariana kennen. Het zou ze tekort doen om ze hier te omschrijven, dus daarvoor moet je echt zelf de onderstaande video bekijken.
Splatoon 2 verschijnt exclusief voor de Nintendo Switch op 21 juli. Ontdek meer op de officiële website van Splatoon 2 en bezoek ook zeker de Facebook-pagina van Splatoon, waar we nieuwe ontdekkingen zullen blijven delen.