Update van het Laboratorium voor Inktvisonderzoek: de wapens van Splatoon 2 – deel 2
Het wachten is bijna voorbij. Splatoon 2 wordt op 21 juli uitgebracht voor de Nintendo Switch en bevat een overvloed aan wapens, waarvan we een aantal hebben uitgelicht in het eerste deel van dit verslag.
De populaire Klodderroller vertegenwoordigt het roller-wapentype, dat vooral goed uit de verf komt in gevechten op korte afstand en tijdens het verven van grondgebied. Slinger je inkt vooruit of verf de grond terwijl je rent. Deze set wordt geleverd met de Curlingbom als subwapen en de Superlanding als speciaal wapen. Met de roller kun je verticaal zwaaien om inkt verder naar voren te slingeren dan met een gewone zwaai.
Deze zware jongen wordt de Spetling genoemd. Hij werkt ongeveer hetzelfde als een lader, maar is tegelijkertijd erg uniek. Pers inkt samen en laat vervolgens los om een dikke stroom inkt uit het kanon te schieten. Elke lading verbruikt een grote hoeveelheid inkt, en je bent kwetsbaar tijdens het opladen, dus zorg dat je slim speelt. Deze set wordt geleverd met de Inktsprinkler als subwapen en de Magistraal als speciaal wapen.
Splatoon 2 wordt op 21 juli uitgebracht, exclusief voor de Nintendo Switch. Op onze frisse nieuwe Splatoon 2-website kun je meer te weten komen over de game, en als je meer updates wilt, kun je een kijkje nemen op de Facebook-pagina van Splatoon, waar we al onze bevindingen publiceren.