We zijn er bijna! Splatoon 2 wordt op 21 juli uitgebracht voor de Nintendo Switch, en we kunnen niet wachten om deze game nader te onderzoeken, vooral vanwege de verschillende kledingstukken die beschikbaar zullen zijn.
De onlangs uitgezonden Splatoon 2 Direct liet zien wat er allemaal te vinden is op Inkopolisplein. Het plein is erg populair onder Inklings vanwege de grote verscheidenheid aan winkels die allerlei stijlvolle kleding en wapens verkopen.
Neem bijvoorbeeld deze winkel, Hoofdmoot, waar hoofddeksels worden verkocht. Gave naam. Deze winkel wordt beheerd door een zeeslak genaamd Soezie. Ze denkt alleen maar aan mode, net als wij bij het Laboratorium voor Inktvisonderzoek. We kennen haar niet erg goed, maar de Inklings in de buurt beschouwen haar min of meer als hun gekke tante. Vreemd...
Dit is Ren, de eigenaar van Fish & Kicks. Hier draait alles om schoeisel. Sneakers, sandalen, laarzen… Je kunt het zo gek niet bedenken of deze relaxte krab heeft het op voorraad. Waarschijnlijk. Inklings zijn helemaal weg van schoenen, dus Ren zal goede zaken doen op het Inkopolisplein.
Tot slot hebben we nog Armada, beheerd door die goeie ouwe Krabbert. Deze degenkrab heeft talent voor het ontwerpen van wapens, en eerlijk gezegd kan hij nergens anders over praten. Dit keer kun je zijn geratel over wapens overslaan met één druk op de knop. Sorry, Krabbert. We hebben dingen te doen, grond te bekladden, inkt te schieten... Je snapt het wel.
O, en we hebben nog één ding te melden. Veel mensen vragen zich af waar Pelle zich tegenwoordig mee bezighoudt. We kunnen nu bevestigen dat hij een of andere foodtruck beheert op Inkopolisplein. Wat ontzettend hip! Als je zijn culinaire wondertjes naar binnen werkt, ontvang je meer punten en geld na een gevecht.
Splatoon 2 wordt op 21 juli uitgebracht, exclusief voor de Nintendo Switch. Je kunt alvast een voorproefje krijgen van de game met het demo-evenement Splatoon 2: Splatfest World Premiere dat plaatsvindt op zaterdag 15 juli. Taart neemt het op tegen ijs, en er kan er maar één het beste toetje zijn! Heb jij al een kant gekozen?
Voor meer informatie over de aankomende release kun je een kijkje nemen op de officiële Splatoon 2-website. Als je nog meer updates wilt van ons, kun je onze Facebook-pagina voor Splatoon volgen.