Hoofdstuk 2
Hier bij het Laboratorium voor Inktvisonderzoek hebben we reikhalzend uitgekeken naar meer informatie over de Squid Sisters. Vanochtend heeft onze onderzoeker in Inkopolis wederom een fascinerend verslag over het wereldberoemde duo afgeleverd.
Marie was alleen thuis. Ze was een dagje vrij, maar ze wist dat het leven spoedig weer hectisch genoeg zou worden vanwege repetities. Gelegenheden als deze om thuis even op adem te komen waren voor haar maar al te zeldzaam. Ze wist dat Callie druk bezig was en dat ze pas laat thuis zou komen. Marie deed daarom karweitjes die altijd bleven liggen en wachtte tot haar vriendin thuis zou komen.
"Hoe voelde Callie zich echt toen de resultaten van het laatste Splatfest bekend werden gemaakt? Ze leek uiteraard teleurgesteld, maar dat kwam gewoon omdat ze had verloren... toch? Of was ze eigenlijk jaloers op mijn toenemende populariteit? Is ze na al die tijd misschien nog steeds jaloers?"
"Moet je jezelf nou toch eens horen, Marie. Je fantasie speelt je parten. Je weet dondersgoed dat Callie niet jaloers is aangelegd. Misschien kom je zelfs een beetje arrogant over omdat je voortdurend aan dat Splatfest denkt. Je bent gewoon verwaand sinds je overwinning."