Hoofdstuk 3
Na hoofdstuk 2 te hebben gelezen hebben we vol ongeduld gewacht op nieuws van onze onderzoeker te velde. Hier in het laboratorium roddelt iedereen over de belevenissen van de Squid Sisters. Het derde hoofdstuk van dit dramatische relaas is zojuist op de deurmat beland!
Op een dag werd Callie wakker gebeld door haar manager. De opnames die voor die dag waren gepland, moesten worden uitgesteld, omdat een andere artiest de studio nodig had. Callie was eigenlijk niet zo blij met dit nieuws, maar ze was vastbesloten om iets leuks te doen met deze onverwachte vrije dag.
Callie kon Marie nergens in het appartement vinden. Merkwaardig... Ze wist zeker dat Marie ook vrij was die dag. Het was acht uur 's ochtends, dus Marie kon nog niet zijn gaan winkelen. Callie besloot om zich aan te kleden en de deur uit te gaan om haar vriendin te zoeken. Ze besefte zich dat Marie de laatste tijd een beetje neerslachtig was geweest, alsof haar iets dwars zat.
Ze hadden de laatste tijd nauwelijks vrije tijd gehad, laat staan samen tijd doorgebracht. Callie nam zich voor om Marie te zoeken en samen een dagje te ontspannen.
Callie trof Marie aan in een koffiebar met Pelle (ook wel bekend als Crusty Sean). De twee zaten samen aan een tafel te kletsen. Callie, Marie en Pelle kwamen oorspronkelijk uit dezelfde streek. Misschien zaten ze daardoor ook wel op dezelfde golflengte. Marie was nogal verlegen toen ze nog maar net in de stad woonde. Callie kon zich niet herinneren wanneer Marie voor het laatst zo vrolijk in een gesprek met iemand was verwikkeld en ze wilde de pret niet bederven. Callie besloot om in haar eentje terug naar huis te gaan.
Callie was juist ontbijt aan het maken toen Marie thuis kwam. Marie was verbaasd omdat Callie al uit de veren was, maar de twee groetten elkaar zoals vanouds.
'Die goeie, ouwe Marie', dacht Callie. Terwijl ze zaten te eten, nodigde Callie Marie uit om te gaan winkelen. Dat zag Marie wel zitten.