18 mei 2017 – Nintendo heeft vandaag een nieuwe Nintendo Direct uitgezonden over de nieuwe game ARMS voor de Nintendo Switch. Veel van de ontwikkelaars van ARMS hebben ook meegewerkt aan Mario Kart 8 Deluxe voor de Nintendo Switch. In ARMS mag je daarom dezelfde grafische kwaliteit en competitieve actie verwachten als in de succesvolle racegame. In de Nintendo Direct waren veel elementen uit ARMS voor het eerst te zien, waaronder hoofdpersonages, elementen en de vele multiplayermogelijkheden in de game, evenals informatie over de gratis* demo-actie Global Testpunch die eind mei van start gaat. Aan het einde van de video was ook een nieuwe trailer voor Splatoon 2 te zien, waarin voor het eerst de singleplayerstand van de game is getoond. Daarnaast is er een bundel met een nieuwe Splatoon 2-uitvoering van de Nintendo Switch aangekondigd, evenals een reeks accessoires met een Splatoon-thema.
Updates voor ARMS: in de toekomst worden er diverse gratis software-updates uitgebracht die nieuwe vechters, levels en ARMS toevoegen aan de game. Deze gratis updates komen uit na de release van de game.
Singleplayerstand voor Splatoon 2: aan het einde van de Nintendo Direct is er een nieuwe trailer voor Splatoon 2 vertoond, waarin de singleplayerstand van de game te zien is. Callie, lid van de Squid Sisters, is vermist en Marie vraagt de speler om hulp om Callie en de Megavoltvis op te sporen. In deze verhaalstand kunnen spelers diverse wapens gebruiken om hindernissen te overwinnen, vijanden te verslaan en reusachtige eindbazen in het stof te laten bijten. Spelers hebben de keuze uit onder meer de Klodderroller, de Morser, de Spetling en de nieuwe Dubbelknallers. (In tegenstelling tot de eerste game is Splatoon 2 beschikbaar in het Nederlands.) De verhaalstand is bedoeld om spelers trucs en vaardigheden te leren die ze vervolgens in de multiplayerstand kunnen gebruiken.
ARMS komt op 16 juni uit, exclusief voor de Nintendo Switch. De releasedatum van Splatoon 2 is 21 juli.