Blik terug op onthullingen van Super Smash Bros.-vechters met Masahiro Sakurai! – Deel 1
Het is nu iets meer dan drie jaar geleden dat Super Smash Bros. Ultimate werd uitgebracht voor de Nintendo Switch, en sinds de release van de laatste vechter, Sora, in oktober 2021, kunnen we nu echt zeggen dat iedereen van de partij is!
Elke nieuwe vechter voor Super Smash Bros. Ultimate en de vorige games in de serie, Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U, werd aangekondigd in een onthullingstrailer. Masahiro Sakurai, de director van de Super Smash Bros.-serie, neemt je mee op een reis door het verleden en vertelt kort wat over elke vechteronthullingsvideo!
De Super Smash Bros.-serie is een project waarin we samenwerkingen zijn aangegaan die nergens anders voorkomen. We wilden die mogelijkheid gebruiken en coole content maken waar mensen van kunnen genieten, en daarom zijn we begonnen met de onthullingsvideo's van vechters.
Het was een hoop werk om de video's te maken terwijl we ook met de game zelf bezig waren, maar we konden altijd rekenen op de support van fans, dus het was het allemaal waard. In dit artikel geef ik kort commentaar op alle video's, dus ik hoop dat je geniet van deze terugblik.
Neem gerust even de tijd om de video's te bekijken en terug te blikken op de geschiedenis van de Super Smash Bros.-serie. Sommige video's heb je wellicht al eens gezien, maar ze zijn allemaal de moeite waard om meerdere keren te bekijken!
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U werden aangekondigd op de E3 2013. Strikt genomen is dit geen onthullingsvideo van een vechter. Maar bij de aankondiging van de nieuwe vechter, de dorpsbewoner, zie je wel dat "Villager Comes to Town"-gedeelte. De video is gemaakt door Digital Media Lab. Ze zijn betrokken geweest bij ongeveer de helft van de video's voor Super Smash Bros. for Nintendo 3DS en Wii U.
Dit is de eerste officiële vechteronthullingsvideo. Dat gezegd hebbende, de aankondiging werd gedaan op dezelfde dag dat Trailer 1 verscheen. Aangezien dit de eerste video was, kwam alles mooi samen! Deze video is gemaakt door Digital Frontier. Zij hebben hierna ook aan veel andere onthullingsvideo's gewerkt, tot de release van Super Smash Bros. Ultimate.
Deze video werd ook bijna op dezelfde dag als Trailer 1 uitgebracht. Hij werd als verrassing getoond op de E3 2013. Deze truc, waarbij het eerst leek alsof er een nieuwe versie van Wii Fit werd gepresenteerd voordat de echte verrassing werd onthuld, was er een die we vaker hebben toegepast. Het was voor Mario erg lastig om die pose aan te nemen.
Deze onthullingsvideo is als een soort race, met Kirby Air Ride vs. Mario Kart. Het is als een gevecht dat niet in de ring plaatsvindt.
De mysterieuze sprankeling in Rosalina's ogen is een referentie naar de dingen die ze doet in de Super Smash Bros.-serie. Het is geïnspireerd door hoe buitenaards Rosalina is en door haar ietwat ongebruikelijke achtergrond.
Voor deze video hebben we de stijl aangepast, zodat het leek alsof hij rechtstreeks uit een stripboek kwam. Het was deels om kosten te besparen, maar er zit een goede flow in en geeft een goede indruk van het strenge trainingsschema van Little Mac, dus dat werkte goed. De arcadekast aan het begin is geïnspireerd door de oorspronkelijke arcadegame Punch-Out!! Zelfs toen maakte Nintendo vaak gebruik van twee schermen.