Hoofdstuk 1: Tegencultuur
Inhoud vooraf opgenomen in overeenstemming met de huidige COVID-19 gezondheids- en veiligheidsrichtlijnen.
Ik denk dat we goed weten wat de fundering van de Inkling-wereld is. Bovenal is het een interessante poging om mechanismen en dergelijke te hebben waarmee je de persoonlijkheden van de andere spelers kunt leren kennen buiten onlinegevechten om.
Laten we eens praten over de onlinegevechten (4), de belangrijkste attractie van de serie. Kunt u ons vertellen hoe u online-multiplayer* voor Splatoon 3 heeft benaderd?
De lobby is een ruimte die beschikt over de nieuwste technologie in de Inkling-wereld en spelers kunnen er vrij rondlopen. We hopen vooral dat spelers gebruikmaken van de schietbaan.
Zoals de naam al doet vermoeden, is dit een plek waar spelers hun wapens kunnen uitproberen, maar ze kunnen er ook hun inktvaardigheden aanscherpen terwijl ze wachten op de tegenstanders.
Ook worden er in de lobby 3D-beelden van andere spelers geprojecteerd als schimmen. Je kunt zien wat je tegenstanders aan het doen zijn.
Dat klopt. De eerste Splatoon-game bevatte illustraties die spelers hadden gemaakt en in de brievenbus van de game postten, omdat deze zouden worden gekoppeld aan de Miiverse (5)-functionaliteit op de Wii U, en spelers op die manier de berichten van anderen konden zien. We spraken over hoe dit vergelijkbaar was met graffiti in de straatcultuur. Ik denk dat het goed paste bij de Inkling-wereld.
Omdat Splatoon 2 werd uitgebracht voor de Nintendo Switch, waar de Miiverse-functionaliteit ontbreekt, hebben we een speciale functie in het leven geroepen waarmee spelers hun handgeschreven berichten in de brievenbus konden plaatsen.