Hoofdstuk 2: Een frisse nieuwe Famicom Detective Club
Wist je al dat je deze game, Emio – The Smiling Man: Famicom Detective Club, zou ontwikkelen toen je aan de remakes voor de Nintendo Switch werkte?
Helemaal niet. Toen we aan de twee remakes werkten, hadden we nog niet besloten om een nieuwe Famicom Detective Club-game te ontwikkelen.
Sakamoto-san, nadat je de ontwikkeling van Famicom Detective Club PART II: The Girl Who Stands Behind for the Family Computer Disk System had afgerond, zei je toch dat je geen nieuwe verhalen meer kon schrijven?
Dus, hoewel ik op dat moment nog niet was begonnen met het schrijven van het plot, vertelde ik Miyachi-san dat ik dacht aan een verhaal genaamd Emio (smiling man). Ze zei: "Wauw, dat klinkt interessant!".
(1) De Collector's Edition van Famicom Detective Club: The Missing Heir en Famicom Detective Club: The Girl Who Stands Behind voor de Nintendo Switch werd geleverd met een speciaal boekje. Deze editie was bij de release exclusief verkrijgbaar in Japan. Het boekje bevatte beeldmateriaal van de ontwikkeling en interviews met ontwikkelaars.
Een paar maanden nadat Sakamoto-san er voor het eerst over had verteld, vroeg ik hem: "Hoe gaat het met het verhaal over Emio? Ik kijk ernaar uit!".