Je kunt software ook vinden via een lijst veelgebruikte zoekwoorden, of door je eigen zoekwoorden in te vullen. Je kunt allerlei filters instellen, zoals prijs en beschikbaarheid, of de lijst rangschikken op verschijningsdatum of populariteit.
Tussen de aangeboden titels vind je ook de 3D Classics-serie, een serie klassieke spellen die volledig driedimensionaal zijn gemaakt.
De derde categorie bevat downloadbare spellen en toepassingen die oorspronkelijk voor het Nintendo DSi-systeem werden ontwikkeld. Deze titels zijn volledig compatibel met de Nintendo 3DS. Er zijn reeds honderden titels beschikbaar, van handige toepassingen tot spannende spellen van allerlei onafhankelijke ontwikkelaars.
Opmerking: als je in het bezit bent van een Nintendo DSi of Nintendo DSi XL en daar Nintendo DSiWare voor hebt aangeschaft, dan kun je de meeste van deze Nintendo DSiWare-titels overzetten naar je Nintendo 3DS.