Informatie over voedingen voor handheld-systemen van Nintendo
Houd er rekening mee dat de batterijen van de verschillende Nintendo 3DS-systemen (de Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL, Nintendo 2DS, New Nintendo 3DS en New Nintendo 3DS XL) alleen mogen worden opgeladen door middel van een grondig geteste, veilige voeding. Bij sommige handheld-systemen van Nintendo is de originele Nintendo-voeding mogelijk vervangen door een voeding van een andere fabrikant.
Houd er rekening mee dat voedingen van andere fabrikanten niet zijn onderworpen aan de strikte tests en kwaliteitscontrole van Nintendo. Dat betekent niet noodzakelijk dat deze voedingen gevaarlijk zijn, maar wel dat de veiligheid van de voedingen niet door Nintendo is getest. Denk eraan dat de fabrieksgarantie van Nintendo geen schade dekt die direct of indirect is veroorzaakt door voedingen van andere fabrikanten.
Als je je zorgen maakt over de voeding die bij aankoop bij je handheld-systeem van Nintendo zat, neem dan contact op met de winkel waar je het product hebt gekocht, of met de klantenservice van Nintendo.