Het scherm is kapot (gebroken)
Als één van de schermen van het Nintendo 3DS-systeem is gebarsten of als er gekleurde vlekken in zitten - zelfs als het systeem is uitgeschakeld - kan het worden opgestuurd voor reparatie, waarbij de kosten voor de gebruiker zijn.