Touchscreen is vies
Als er vingerafdrukken op het touchscreen zitten, kun je dit het beste schoonmaken door erop te ademen en er met een zachte doek over te wrijven. Zo voorkom je dat je de schermen beschadigt of dat vocht in je systeem komt.
Als het touchscreen niet naar behoren reageert en je merkt dat er vuil zit tussen het touchscreen en het omhulsel van de Nintendo 3DS, volg dan onderstaande stappen om het vuil te verwijderen.
1. Houd de Nintendo 3DS zodanig vast dat de rand van het scherm dat je schoon wilt maken zich boven bevindt.
5. Als je er niet in slaagt de stofdeeltjes te verwijderen, druk dan het scherm iets harder in of gebruik een iets stevigere tandenborstel.
6. Herhaal de stappen 2-5 voor elke rand die zichtbaar vuil bevat. Wellicht is het nodig om het touchscreen opnieuw te kalibreren na het schoonmaken.