Animal Crossing: New Leaf
Heb je hulp nodig om meer uit je nieuwe leven in Animal Crossing: New Leaf te halen? Dan ben je op het juiste adres! Lees verder voor enkele fantastische lifestyletips. Of niet - het blijft natuurlijk jouw keuze!
Het belangrijkste wat je moet onthouden in Animal Crossing: New Leaf is dat je geen dingen hoeft te doen die je niet wilt doen. Je mag dan wel burgemeester van de stad zijn, maar jij bepaalt hoe groot de stempel is die je erop drukt. Of je nu druk bezig bent om de perfecte leefomgeving te maken of liever achterover zit en bekijkt hoe de wereld aan je voorbij gaat, het belangrijkste blijft dat niets moet. Echt waar, niets moet!
Om echt te genieten van Animal Crossing: New Leaf dien je je eigen weg te vinden op je eigen tempo. Haast je niet, ervaar het leven en bepaal zelf hoe veel of hoe weinig je doet. Zo gaat dat in Animal Crossing!
Als je besluit om verder te gaan met je carrière als burgemeester (en nogmaals, dat bepaal jij!) dien je allereerst een vergunning te verdienen waarmee je mag ontwikkelen. Zonder deze vergunning kun je geen projecten voor openbare werken of wetten maken. Om een vergunning te krijgen dien je de goedkeuring te krijgen van alle inwoners van de stad.
Als het bouwen van openbare werken je leuk lijkt, zul je ontdekken dat er veel verschillende manieren zijn om je stad te verbeteren. Natuurlijk bepaal jij welk project je oppakt, maar weet dat elk uitgevoerd project een positief effect heeft. Bijvoorbeeld; door het bouwen van een kampeerterrein kunnen dieren van een andere stad bij jou vakantie komen vieren, straatlantaarns zullen nachtelijke insecten aantrekken die je anders nooit zou zien en extra bruggen maken het mogelijk om sneller door de stad te reizen.
Heb je snel Bells nodig? Ga dan met je schop op de rotsen slaan die in de stad liggen! Niet alleen is er één rots die een hoop Bells bevat, maar als je de 'deugniet' rots kan vinden, dat is een rots die zich normaal niet in jouw stad bevindt, dan zul je een blinkende edelsteen krijgen die je kunt verkopen bij Re-Tail. Ook kun je uitgenodigd worden voor een snoepreisje naar Tortimer Island. Zo'n reisje kan zeer lucratief zijn aangezien de vissen en insecten die je hier kunt vangen thuis goed te verkopen zijn. Wanneer je echt krap bij kas zit kun je altijd nog wat van je bezittingen verkopen! Je kunt deze spullen later weer terugkopen uit de catalogus, tenzij het unieke spullen zijn die je hebt verkregen door het ticket uit de gelukskoekjes.
Indien je dat wenst geeft Isabelle je graag advies over hoe je je stad kunt verbeteren. Zij kan je vertellen wat er onder de inwoners leeft en wat zij graag willen zien in hun stad. Met dit advies kun je proberen de perfecte stad te maken, als jij dit natuurlijk ook ziet zitten. Het hoeft natuurlijk niet, maar als je aan deze wensen tegemoet komt zal dit zo zijn voordelen hebben!
De status van je stad kun je verbeteren door veel bomen en bloemen in de stad te planten (als je gebruik maakt van de Make Your Town Beautiful verordening in het stadhuis, zullen deze niet dood gaan als je ze geen water geeft), het creëren van projecten voor openbare werken , het recyclen van spullen bij Re-Tail in plaats van het maar te laten rondslingeren en onkruid wieden. De perfecte balans vinden duurt even, maar geef je zoektocht naar de perfecte stad niet op!
Wanneer je je eigen huis hebt, zul je kennis maken met de Happy Home Academy. Deze organisatie beoordeelt hoe jij je huis aangekleed hebt en geeft je vervolgens prijzen afhankelijk van je score. Je kunt je huis decoreren hoe jij het wilt. Het verkrijgen van een goede score moet niet belangrijker zijn dan jouw tevredenheid over hoe het er uitziet. Maar er zijn manieren om beide te bereiken!
Voor meer informatie over het spel en vele leuke wetenswaardigheden, inclusief een evenementenkalender, bezoek je de officiële website van Animal Crossing: New Leaf!