Hoe registreer ik vrienden?
Alle functies met betrekking tot vrienden worden vanuit de vriendenlijst geregeld. Je opent de vriendenlijst door op het vriendenlijstpictogram in het HOME-menu te tikken, boven in het touchscreen. Als je het voor het eerst opent, wordt je gevraagd om aan de hand van de instructies een visitekaartje te maken.
Voordat je je vriendenlijst kunt gebruiken, moet je in Mii-maker een Mii-personage van jezelf ontwerpen. Verder moet je een internetverbinding hebben ingesteld, zodat je kunt zien of je vrienden online zijn. Klik hier voor meer informatie over het verbinden van je Nintendo 3DS met het internet.
Kies voor deze methode als de Nintendo 3DS van de vriend die je wilt registreren zich in dezelfde ruimte bevindt. Kies op beide systemen voor 'Lokaal' en bevestig wie je wilt registreren door het juiste visitekaartje te selecteren.
Kies voor deze methode als de Nintendo 3DS van de vriend die je wilt registreren zich niet in dezelfde ruimte bevindt. Jullie hebben elkaars vriendcode nodig en beide Nintendo 3D-systemen moeten met het internet zijn verbonden. Je vindt je vriendcode op je eigen visitekaartje, op het bovenste scherm. Als je nog niet bent geregistreerd op het systeem van je vriend, wordt hij tijdelijk geregistreerd op jouw systeem. Als je eenmaal op zijn systeem bent geregistreerd, worden jullie volledig geregistreerde vrienden. Pas dan worden de naam en het Mii-personage van die persoon aan jouw vriendenlijst toegevoegd.