De slaapstand van het systeem wordt automatisch geactiveerd
Het sluiten van de Nintendo DSi activeert een magnetische schakelaar die zich dicht bij de Start-knop, Select-knop en rechter luidspreker bevindt. Hierdoor wordt de slaapstand van het systeem geactiveerd.
Controleer eerst of er zich geen magneten (bijvoorbeeld van luidsprekerboxen) in de buurt van de Nintendo DSi bevinden. Verplaats de Nintendo DSi zonodig naar een omgeving zonder invloed van magneten.
Als het probleem hiermee niet is opgelost, moet de Nintendo DSi naar ons worden opgestuurd, zodat wij deze kunnen repareren of vervangen.