De indicator voor batterijduur of -percentage wordt onjuist weergegeven
1. Zorg ervoor dat het systeem over de nieuwste SYSTEEMVERSIE beschikt. De onderstaande stappen zijn van toepassing op SYSTEEMVERSIE 3.0.1 OF HOGER.
4. Nadat de batterij volledig is opgeladen, laat je het systeem een uur lang met rust terwijl de voeding blijft aangesloten.
5. Haal na afloop de voeding los en laat het systeem ongeveer drie tot vier uur lang op het HOME-menu staan.
6. SCHAKEL HET SYSTEEM UIT als de batterij bijna leeg is en laat het minstens 30 minuten met rust.
Herhaal stappen 2 t/m 6 een aantal keer.
Als het probleem zich blijft voordoen en er geen geleidelijke verbeteringen zijn nadat je deze stappen meerdere keren hebt herhaald, moet het Nintendo Switch-systeem mogelijk gerepareerd worden.