Het batterijniveau wordt verkeerd getoond
Je kunt het systeem enkele uren blijven gebruiken, zelfs als de getoonde batterijstatus aangeeft dat de batterij bijna leeg is.
Het duurt ongeveer drie uur om het Nintendo Switch-systeem volledig op te laden, wanneer het systeem is uitgeschakeld of de slaapstand is geactiveerd. Als het systeem in gebruik is, duurt het opladen langer.
De getoonde batterijstatus zal niet meteen gecorrigeerd zijn als je de onderstaande stappen slechts eenmaal hebt doorlopen. Het zal nodig zijn dit proces enkele keren te herhalen.
6. Als de batterij bijna leeg is, zet je het systeem uit door de POWER-knop drie seconden ingedrukt te houden. Laat het systeem vervolgens minstens 30 minuten met rust.