Basishoudingen
De configuratie hangt af van het spel dat je speelt. Bij het ene spel dien je de Wii-afstandsbediening met één hand vast te houden, bij het andere met twee. Bekijk de handleiding van het spel dat je speelt voor specifieke eisen met betrekking tot de afstandsbediening.
De afstandsbediening kan op zichzelf worden gebruikt of in verschillende combinaties, wanneer er andere Wii-accessoires op worden aangesloten. Deze combinaties kunnen zowel links- als rechtshandig worden gebruikt.