De Wii-afstansbediening synchroniseren met het Wii-systeem
Door de Wii-afstandsbediening te synchroniseren met het Wii-systeem zorg je ervoor dat de afstandsbediening kan communiceren met het systeem. De Wii-afstandsbediening die bij het Wii-systeem is geleverd is al gesynchroniseerd met het systeem. Extra afstandsbedieningen dienen echter met het systeem te worden gesynchroniseerd om naar behoren te kunnen functioneren.