Het batterijniveau controleren
Een nieuwe set alkaline-batterijen zou, afhankelijk van hoe veel en op wat voor manier ze gebruikt worden, tot 35 uur mee moeten gaan. Dit kan echter erg afwijken door bepaalde factoren, zoals het volume van de luidspreker van de Wii-afstandsbediening, de trilfunctie, de kwaliteit en leeftijd van de batterijen en het type spel dat gespeeld wordt.
3. Het batterijniveau van alle gesynchroniseerde Wii-afstandsbedieningen is weergegeven aan de onderzijde van het scherm. Vier balkjes geven aan dat de batterij vol is en één balkje geeft aan dat de batterij bijna leeg is.