Cadeaufunctie
In 2019 sluiten we het Wii-winkelkanaal dat gebruikt wordt op de Wii en de Wii U. Dit kanaal is in gebruik sinds december 2006.
Je kunt cadeaus versturen naar iedereen die je als Wii-vriend hebt geregistreerd, behalve naar Wii-vrienden die hun Wii-systeem op een ander land hebben ingesteld dan jij, en Wii-vrienden zonder Wii-nummer.
Een Wii-vriend is iemand van wie je het Wii-nummer of e-mailadres hebt geregistreerd in het adresboek van je Wii-systeem, en die hetzelfde heeft gedaan met jouw Wii-nummer of e-mailadres.
Het hangt af van de snelheid van de netwerkverbinding, hoe lang het duurt voordat een cadeau op het Wii-systeem van de ontvanger aankomt.
Degene die het cadeau heeft gestuurd, krijgt een bericht en de Wii Points worden automatisch teruggestort.
Kies in het hoofdmenu van het Wii-winkelkanaal voor Wii-WINKELACTIVITEITEN en kies de titel van de software die je hebt verstuurd, om te controleren of het cadeau is aangekomen.
Nee, cadeaus kunnen niet worden teruggenomen. Je zult contact op moeten nemen met de ontvanger om te vragen of hij/zij het cadeau wil weigeren.