Sinds 20 mei 2014 is de Nintendo Wi-Fi Connection-dienst stopgezet en zijn de onlinefuncties (zoals online spelen, matchmaking, competities en ranglijsten) voor Nintendo DS-/DSi-software en Wii-software niet meer beschikbaar.
Ga naar Klantenservice voor een volledige lijst met de betroffen spellen die door Nintendo zijn uitgebracht.
Het Wii-winkelkanaal en de Nintendo DSi Shop worden echter niet beïnvloed en zijn na 20 mei nog steeds beschikbaar.
De Nintendo Wi-Fi Connection (soms afgekort tot Nintendo WFC) is een gratis service van Nintendo, waarmee je tegen andere Nintendo-fans kunt spelen via het internet.
Om deze service te kunnen gebruiken, hoef je alleen maar de beschikking te hebben over een draadloze internetverbinding en een spel dat je online kunt spelen. Heb je beide, dan hoef je alleen maar de menu's in het spel te volgen om online te kunnen spelen!
Als je je Wii al met het internet verbonden hebt, ben je klaar om te genieten van de online mogelijkheden van elk spel met het Nintendo Wi-Fi Connection-logo.
Kijk op de spelpagina van het betreffende spel op deze website of in de handleiding voor meer informatie over de specifieke Nintendo Wi-Fi Connection-mogelijkheden. Klik op de link hier onder om alle spellen met Nintendo Wi-Fi Connection-mogelijkheden te zien.
Verscheen er een foutmelding op het scherm toen je gebruik wilde maken van de Nintendo Wi-Fi Connection? Klik dan hier om de specifieke foutmelding op te zoeken.
Verscheen er geen foutmelding? Klik dan hier om algemene problemen met de internetverbinding op te lossen.