Fotokanaal
Het fotokanaal maakt het heel eenvoudig om samen met familie en vrienden foto's op tv te bekijken. Steek de SD-kaart van je camera in de SD-kaartopening van het Wii-systeem en geniet van de show! Binnen enkele seconden kun je een presentatie van je foto's vertonen op televisie. Je kunt er zelfs je favoriete muziek in AAC-formaat onderzetten om de presentatie wat meer sfeer te geven.
Met het fotokanaal kun je gemakkelijk foto's en filmpjes vertonen, inzoomen om details te bekijken en met foto's spelen door erop te tekenen en grappige effecten toe te voegen. Het eindresultaat van je creatieve uitspattingen kun je op het Wii-systeem opslaan of via het Wii-prikbord versturen naar je Wii-vrienden! Je kunt van je foto's zelfs puzzels maken, die anderen dan weer kunnen oplossen met de eenvoudige besturing van de Wii-afstandsbediening.
Als je je eerste foto in een puzzel hebt veranderd, kun je kiezen uit hoeveel stukjes de puzzel moet bestaan, van 6 tot 48 stukjes.
Als je foto’s hebt bewerkt, kun je alle ongewenste aanpassingen verwijderen met het gummetje. Het gebruik van het gummetje heeft geen effect op de originele foto, en voorkomt dat je al je werk moet wissen.