Visiting Homes and Towns Wirelessly
This time, players can use communication features in the game to show each other the unique houses they have made.
HH Showcase where you can check out homes belonging to people you have encountered via the StreetPass feature, just as you would view a show home. When we came up with this idea, we wanted to make it so it was as little trouble as possible for players to make use of this feature.
(Editor’s Note: In the European version of the game, model homes created by Nintendo will also appear in the HH Showcase. These homes will be distributed via SpotPass.)
Exactly. In the end, we made it so all you need to do is have StreetPass switched on.
As a result, you’ll be able to see houses that people you rode the train with or passed by chance on the street have come up with. They’ll all be arranged in your town’s HH Showcase, where they can provide all manner of inspiration: “Oh! They have really a distinctive taste!” or “This is a unique way to design a room.”
Well, a fair while ago, when you originally announced the Wii, you explained the concept of WiiConnect249 and gave the example of a friend coming over to play while you’re asleep.9. WiiConnect24: A Wii network service that is always connected to the internet, allowing automatic downloads of the latest news and other messages.
Ah, yes. That’s right. That was the first thing I wanted us to try when we made WiiConnect24.
It was something I wanted to include on the Wii game, but there were all sorts of constraints which meant that we couldn’t do it, and I’ve regretted it ever since. This time, we finally managed it, so if you upload your town’s data to the server, someone can simply drop by to play while you’re sleeping. We pitched that as a kind of dream world, so we made the place where you have these dreams into the Dream Suite.
It’s a dream world, so whatever you do in a town you visit won’t leave any traces or after-effects for the person whose town it is.
With such a safe way for others to see your town, there’s no need to exchange Friend Codes10. We wanted an easier way to just leave your town open and let people see it more easily. The Dream Suite means you can go to a complete stranger’s town, and they can come and visit yours.10. Friend Code: An ID allocated when a Wii, Nintendo DS or Nintendo 3DS owner connects to the Internet. By exchanging Friend Codes, players can play specially designed games together online.