(Editor's Note: This interview was originally published in Japan on 31st October, 2012. All videos and images shown in this interview have been taken from the Japanese version of the game)
When we originally announced the release date of Animal Crossing: New Leaf via Nintendo Direct, and when I saw the response to the subsequent Animal Crossing: New Leaf Direct, it made me realise once again just how many fans have been eagerly awaiting this new Animal Crossing game. Now, after an extremely long development period, you’ve finally reached the finish line.
I would like to ask you today about how you went about making Animal Crossing: New Leaf. Could I ask you to start by briefly introducing yourselves?
Certainly. My name is Aya Kyogoku and I work in the Software Development Department. Together with Moro-san, I was the director of the game and worked on all sorts of things, from the overall game concept right down to the smallest details.
I’m Isao Moro, and I also work in the Software Development Department. Like Kyogoku-san, my job as director was to have an overview of the whole project, as well as ensuring that all of the more finely-detailed content on the system side was in place.
I’m Koji Takahashi from the Software Development Department. I was in charge of co-ordinating the design of the game.
Our skills lie in different fields, so it ended up being divided quite naturally. For Animal Crossing: Let’s Go to the City for Wii1, both of us lent support to Hisashi Nogami-san2, who was the director, and from that time, things fell into place with respect to our different roles.1. Animal Crossing: Let’s Go to the City:The fifth title in the Animal Crossing series, a social simulation game released for Nintendo Wii in Europe in December 2008. 2. Hisashi Nogami: The director of previous games in the Animal Crossing series, working in the Entertainment Analysis & Development Division of Nintendo’s Software Development Department. In the past, he has participated in an Iwata Asks interview discussing Iwata Asks: Animal Crossing: Let's Go to the City.
Our roles developed naturally out of the previous game, without us having to make any particular effort to define them.
It can be difficult to have two directors, but I gather that you didn’t experience too many problems as you have a similar outlook and a shared sense of what’s important.
Working on this game, did you come to understand the hardship Nogami-san had gone through as director? (laughs)
Come to think of it, it’s been more than eleven years since the first Animal Crossing3 game came out on Nintendo 64.3. Animal Crossing on Nintendo 64: This game was originally released for the Nintendo 64 system in Japan in April 2001.