(Editor's Note: All videos shown in this interview have been taken from the Japanese version of the game.)
Could I start by asking each of you to briefly introduce yourselves and tell me what your role in this project was? Let’s start with you, Ohmori-san.
As the person responsible for the planning of the project, was it you who got the ball rolling, defining the kind of game you wanted to make?
No, it was actually James who came up with the initial plan for the game. I joined the project when it was already under way. We put our heads together and thought about how we could make the game as fun as possible, and development progressed from there.
My name is James Turner, and I was the director for this project. I came up with the idea for the game about a year and a half ago.
Your Japanese is excellent. I’d love to be able to speak English that fluently! (laughs)
Exactly. When it was hard to express an idea verbally, I would often use sketches to explain things visually.
I’m rather envious of your ability to use pictures to get over the language barrier. Next, let’s move on to you, Masuda-san.
My name is Junichi Masuda and I worked as producer on this project. This title came out of a rather special environment. It was a way of doing things that marked a first for us at GAME FREAK.
GAME FREAK had come up with original titles such as Drill Dozer2, but we had experienced quite a few problems in the past with getting new projects up and running.2. Drill Dozer: An action platform game developed by GAME FREAK and released by Nintendo for Game Boy Advance. It was released in September 2005 in Japan and February 2006 in the US, but was never released in Europe.
Well, you have the weight of expectations of all the Pokémon fans out there who want you to focus on making great titles for that series.