Pixel Artists
So Mario & Luigi: Dream Team Bros. started. How long did it take from the beginning of development until the project was complete and ready for mass-production?
We started with the basic parts that we call the alpha version, so about one year and a half from the prototype.
This time, we divided the entire development phase into the one to create an alpha version, one for a beta version and even a gamma version, and looked back as we developed it.
A gamma version? Video games usually only have alpha and beta versions during development.
Usually, yes. (laughs) This time, we actually made the backgrounds in 3D, but all the characters are 2D pixel art. It was hard making that stereoscopic for Nintendo 3DS. That was one reason it took so long after the previous game.
What?! You mean to say that pixel artists drew each character as pixel art that would look three-dimensional?!
But the larger the character, the more the flatness of the 2D would stand out, so we had to do a lot of retakes.
Boss battles have to have impact, so we asked them to do those over and over until we were satisfied.
To be honest, part of it was that AlphaDream’s background is in 2D pixel art and we don’t have enough in-house personnel in 3D. This time, Luigi fights as a giant in the dream world, and when it came to 2D giant battles – and only then – we ran against our limits, so we asked another company to work on them.
Just looking at AlphaDream’s precise animation makes me feel warm inside, and thanks to rendering the characters in 2D, that is fully in effect on Nintendo 3DS, too.